המוני יהודים תקועים בגבולות אוקראינה: "קריסה מוחלטת"

מהדורת הבוקר 4 Comment on המוני יהודים תקועים בגבולות אוקראינה: "קריסה מוחלטת"

איש 'קול חי' שמעון קליין, מספר ב'מהדורת הבוקר' מגבול אוקראינה-מולדובה: "אנחנו עומדים כאן כבר שבע שעות, מ-1 בלילה. אנשים התחילו ללכת ברגל לכיוון הגבול מרוב ייאוש". כתבנו נתי קאליש מעדכן: "האוקראינים הם אלה שמקשים על היציאה מהמדינה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המוני מתפללים שעושים ביממה האחרונה את דרכם חזרה מאומן לכיוון ישראל תקועים בגבולות אוקראינה שעות ארוכות. אנשי 'קול חי' נתי קאליש ושמעון קליין השוהים באוקראינה, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני) ודיווחו מהשטח.

video
play-sharp-fill

נתי קאליש, אומן: "את המלחמה לא הרגישו פה בכלל. הייתה אזעקה אחת ביום ראשון בזמן שהיו אמורות להיות תקיעות, (אבל זה היה בשבת). חוץ מזה ומהעוצר המלחמה לא מורגשת. בין 14 ל-16 אזור לצאת מהבתים. היו אנשים בכל מקום, כל המניינים היו מלאים. אני לא זוכר דבר כזה, לא היה מקום לשבת. מדברים על 45 אלף איש, אבל אי אפשר לדעת באמת".

הוא עדכן: "יש אנשים שתקועים בגבולות מהשעה אחת בלילה ומפספסים טיסות. גבולות מאוד קשים. אנשים עומדים ומחכים, שורות לא נגמרות של אוטובוסים. ממתינים ולא יודעים למה. אין כיסוי להבטחות. כרגע אני מקבל דיווח שבאחד הגבולות מבקשים 300 דולר לאוטובוס. עוד לא בדקנו אותו. המצב הזה הוא קריסה".

שמעון קליין, עדכן ממקומו סמוך לגבול עם מולדובה: "אנחנו עומדים כאן מאחת בלילה. אנשים התחילו ללכת ברגל לכיוון הגבול מרוב ייאוש".

קאליש: "כרגע אני מקבל עדכון שהאוקראינים הם אלה שמקשים על היציאה".

דוד חכם: "אני רוצה להזכיר שיש גם הרבה מאוד ילדים, לא רק מבוגרים".

קליין: "אנחנו עשרה ילדים ברכב. אפילו שירותים אין פה".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מדובר בבעיה ידועה מראש שכל מי שמגיע לאומן אמור לקחת בחשבון כבר ביציאה מישראל

    1. רואים שאתה לא יודע מה זה אומן ראש השנה .
      אם היית בא במשך כל השנים , היית יודע שדבר כזה עוד לא היה .
      סייג לחכמה שתיקה .

  2. 3

    אני הייתי בגבולות בזמן העיכובים האלה , אני נוסע כבר שנים לאומן ראש השנה ,
    לא היה דבר כזה … כולם שאלו את עצמם , איפה הממשלה ומה שהם דיברו … אני אישית פספסתי את הטיסה והייתי צריך לקנות כרטיסים לטורקיה ואז לארץ כאשר אני אחרי צום ואין מה לאכול ואין איפה לישון , מה שהיה שם זה בזיון שלא היה כמותו .. היו שם אנשים שטיילו בעולם והם אמרו שדבר כזה , שמאות מכוניות תקועות על קטע דרך של 200-300 מטר , לא זזים במשך 12 שעות … לא נראה …
    אני ממש מבקש ממנהלי האתר ,
    אני ללא אינטרט , בבקשה תפיצו את הענין הזה , תודה !